راه هایی برای کاهش کلسترول خون

0

راه هایی برای کاهش کلسترول خون

این روز ها مردم به علت رعایت نکردن رژیم غذایی و خوردن غذاهایی با چربی بالا دچار بیماری هایی از قبیل کلسترول خون می شوند در این مطلب به راهکارهایی برای کاهش این بیماری پرداخته شده است.اگر در جواب آخرین آزمایش خون شما، بالا بودن کلسترول خون را نشان می دهد از این مرحله به بعد شما باید به فکر تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی خود به منظور کاهش کلسترول خون و به دنبال آن کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی باشید.

توجه داشته باشید که حتی وقتی پزشک برای کمک به کاهش کلسترول به شما دارو تجویز می کند شما همچنان نیاز به تغیییر رژیم غذایی و شیوه زندگی خود و افزایش فعالیت بدنی دارید. کلسترول های بد را از کلسترول های خوب تشخیص دهیم. بدن شما نیاز به مقدار کمی کلسترول دارد اما خیلی از افراد مقدار زیادی کلسترول به ویژه از نوع کلسترول “بد” یا همان LDL کلسترول استفاده می کنند. افزایش LDL خون می تواند به علت افزیش دریافت چربی های اشباع به خصوص از منابع حیوانی رخ دهد. افزایش LDL خون می تواند باعث ایجاد پلاک در عروق قلبی گردد و بیماری قلبی را به دنبال داشته باشد. کلسترول “خوب”، HDL، به کاهش LDL کمک خواهد کرد. بشقاب خود را با سبزیجات و میوه ها پر کنید (5 تا 9 واحد در روز). آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در این مواد غذایی فواید بسیاری دارند.

علاوه بر این با این روش میزان دریافت غذاهای چرب را کاهش خواهید داد. “دریافت امگا 3 را افزایش دهید” . شما می توانید هفته ای دوبار ماهی میل کنید. ماهی منبع عالی پروتئین و امگا 3 می باشد که بدن شما به آن ها نیاز دارد. علاوه بر این مصرف منابع امگا 3 می تواند باعث کاهش تری گلیسیرید خون نیز گردد. مصرف منابع امگا 3 سرعت رشد پلاک در عروق قلب را نیز کاهش می دهد. . بهترین نوع کربوهیدرات را انتخاب کنید . حبوبات و غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای، کینوا، گندم کامل حاوی فیبر بیشتری می باشند و به طور ناگهانی قند خون شما را افزایش نمی دهند. غلات کامل موجب کاهش کلسترول خون شده و احساس سیری بیشتری به شما می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.