ورزش هایی در خانه برای ایام قرنطینه

باشگاه را به خانه بیاورید و در خانه ورزش کنید

0

ورزش خانگی در ایام قرنطینه

در شرایط تعطیلی سالن های ورزش و کاهش چشمگیر تحرک فیزیکی افراد در قرنطینه، ورزش خانگی روزانه از ضرورت های حفظ نشاط و سلامت در روزهای خانه نشینی برای قطع زنجیره انتقال کرونا است. البته با توجه به سبک زندگی شهری و نوع رژیم غذایی، شاید بهتر باشد این ورزش و تحرک در منرل را تبدیل به عادت و روتین زندگی خود کنید. برای ورزش در منزل می توانید از دستگاه هایی مثل تردمیل و دوچرخه ثابت و… استفاده کنید. اما باید بدانید حتی بدون هیچ وسیله ای هم میتوانید در خانه ورزش کنید.

در این یادداشت پیشنهادهایی برای ورزش و تحرک در خانه ارائه شده است.

 

تمرین های هفت دقیقه ای (seven minutes workout):

هفت دقیقه مجموعه حرکات ساده روزانه که هیچ ابزاری نیاز ندارد و صرفا از وزن بدن خود استفاده میکنید. هم اکثر عضلات را درگیر میکند و هم هوازی است. مداومت روزانه بر همین 7 دقیقه نسبتا فشرده و سنگین به وضوح  ورزیدگی تان را بیشتر میکند.

وارد این سایت شوید و همزمان 7 دقیقه حرکات را انجام دهید:

 

https://www.7workout.net/

 

اپلیکیشن : https://7minuteworkout.jnj.com/

 

 

ورزش در خانه

 

6حرکت ساده:

در سایت زیر مجموعه ای از 6 حرکت ساده که هر روز در سه ست انجام میشود(با دو دقیقه استراحت بین هر ست) حرکات ساده ای که به راحتی قابل انجام است و چنانچه به هر دلیل توانایی انجام ورزش طولانی و سنگین را ندارید گزینه ی مناسبی است:

https://darebee.com/workouts/easy-daily-workout.html

 

 

پیلاتس خانگی:

پیلاتس ورزشی است که روی استفاده ی همزمان از ذهن و جسم تمرکز میکند تا به بهترین عملکرد خود برسند . ورزش پیلاتس مجموعه ای از حرکاتی است که از جاذبه، وزن بدن و دستگاه های مخصوص در جهت افزایش مقاومت و توان تان کمک میگیرد تا ماهیچه های تثبیت کننده بدن ورزیده و قوی شوند. ارتباط بین ذهن و بدن در این ورزش خیلی مهم است. ورزش پیلاتس تمام اجزای بدن را به کار میگیرد و کاری میکند که تمام ماهیچه ها از هم نیرو بگیرند. پیلاتس با تقویت ماهیچه ها باعث کاهش وزن میشود.پیلاتس برای شکل دادن به ماهبچه عالی است.برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید حداقل هفته ای دو تا سه بار پیلاتس کار کنید.

این سایت و اپلیکیشن برای شروع این ورزش در خانه به شما ک مک خواهد کرد.

آموزش پیلاتس خانگی به زبان فارسی: https://urlzs.com/tb6f2

اپلیکیشن پیلاتس خانگی کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/com.ramindev16.pilates

 

ورزش در خانه

 

یوگا خانگی و روزانه:

یوگا ورزشی کامل برای جسم و ذهن است. تکنیک هایی در یوگا وجود دارد که هم بدن را ورزش میدهد و هم ذهن را به تکاپو وادار میکند و هیچ گاه این ورزش و نرمش های ذهنی و جسمی از هم جدا نیستند. یوگا ورزش گرانی نیست شما میتوانید به صورت خود آموز، آن را در هرجایی انجام دهید.

یوگا درست تنفس کردن را به شما آموزش میدهد و این برای بیماری های تنفسی مثل آسم مفید است.همچنین اضطراب و استرس تان را از بین میبرد. به علاوه باعث کاهش ورن و قوی تر شدن بدن تان میشود.در این جا هم لینک هایی برای آموزش و انجام یوگا در خانه ارائه میدهیم.

اپلیکیشن یوگا خانگی: https://www.dailyyoga.com/

یوگا در قرنطینه به زبان فارسی: https://smallseotools.com/url-shortener/

دو کانال خوب آموزش یوگا در یوتیوب به زبان انگیلیسی:

https://www.youtube.com/user/livestrongwoman

https://www,youtube.com/user/lesleyfightmaster

 

ورزش در خانه

آموزش شافل:

رقص شافل یا شافل ملبورن گونه ای از رقص باشگاهی و ریو(rave) استکه اواخر دهه 1980 در حلقه های موسیقی زیر زمینی ملبورن استرالیا شکل گرفت.شافل نوعی رقص مخصوص پا است که با موزیک های شاد اسپانیایی انجام میشود.

 به زبان انگلیسی: https://smallseotools.com/url-shortener/

https://urlzs.com/rztew

به فارسی: https://urlzs.com/yzjcp

 

 

ورزش در خانه

زومبا:

زومبا به انجام مجموع حرکات منظم و ورزشی با حالت رقص گفته میشود. در واقع ترکیب حرکات ایروبیک و رقص است.ریشه این رقص کلمبیایی است. این رقص تمام عضلات بدن را درگیر میکند.باعث چربی سوزی و افزایش انعطاف بدن میشود.افسردگی را از بین میبرد و باعث افزایش نشاط و سرحالی میشود.

 

چند اپلیکیشن ورزش روزانه در خانه:

گزینه مناسب دیگر برای ورزش در خانه ورزش کردن با اپلیکیشن هاست. این اپلیکیشن ها در سه سطح ساده،متوسط و سخت دسته بندی میشوند و برای هر سطح 30 روز تمرین در نظر می گیرد.این امر به ایجاد مداومت در ورزش کمک میکند. همچنین می توانید زمانی که به ورزش اختصاص میدهید و میزان پیشرفت تان را ببینید.  هر اپلیکیشنی که تمرین هایش برایتان مفید باشد و استفاده از آن برایتان خوشایند باشد میتوانید استفاده کنید.

این چند اپلیکیشن را برای نمونه میتوانید امتحان کنید.

 

https://dailyworkoutapp.com/

https://apptiv.com/

https://8fit.com/

https://urlzs.com/9t3zv

 

ورزش در خانه

 

گزینه های دیگری هم برای ورزش در خانه وجود دارد که متناسب با فضای خانه و شرایط یا بر اساس توان و علاقه مندی تان می توانید آنها را انتخاب کنید. اما نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن توجه کنید این است که برای سلامت جسم و روح و برای احساس نشاط و شادابی لازم است که به طور مداوم ورزش کنید. ورزش کردن از آن دسته کارهایی است که هر کسی بارها و بارها در زندگی تصمیم به انجام آن گرفته و بعد از مدتی آن را رها کرده است؛ اما این ورزش ها در طولانی مدت اثر مثبت خود را نشان میدهد. سعی کنید این عادت را با موسیقی های شاد، یا ورزش با اعضای خانواده برای خود جذاب کنید. همچنین ورزش کردن در زمان و مکان بخصوصی در ماندگار کردن ورزش به شما کمک میکند.

ورزش کردن مداوم،ن وشیدن مایعات گرم و داشتن رژیم غذایی مناسب(شامل مرکبات و سبزیجات ) میتواند بدن شما و اعضای خانواده تان را در برابر ابتلا به ویروس کرونا مقاوم کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.